ESCastellano CAValencià
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Les meues Dades personals
    • Les meues Anotacions en el registre
    • Els meus Expedients
    • La meua Bústia de notificacions electròniques
    • La meua Signatura de documents electrònics
    • Els meus documents habituals per a gestions
    • Subscripcions a notificacions electròniques
  • Publicacions Oficials
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Oferta pública d'ocupació
    • Reglaments i ordenances municipals
    • Convenios municipales
    • Sessions de la Junta de Govern Local
    • Sessions del Ple
    • Perfil de contractant
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Certificat de percepció d´ajudes públiques
    • Ajudes Inherents a despeses d'habitatge habitual (IBI)
    • Certificat d'empadronament INDIVIDUAL
    • Certificat d'empadronament COL·LECTIU
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Aportació de documentació a expedients en tràmit
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Suggeriments i reclamacions
    • Incidències en la via pública
    • Oficines d'assistència de registre - RED OMAC
    • Validació de documents
    • Rebuts
    • Autoliquidacions

Ajudes per a l'abonament de despeses inherents a la titularitat de l'habitatge habitual

Finalitat

Sol·licitar les ajudes per a les despeses inherents a la titularitat de l'habitatge de l'exercici 2022.

Qui ho pot Presentar
Podran ser beneficiàries de les Ajudes per a l'abonament de despeses inherents a la titularitat d'habitatge habitual, les persones físiques que siguen propietàries d'unitats cadastrals del municipi d'Elx, que tinga atribuït en el Cadastre el “Ús Residencial” (V) i reunisquen els requisits previstos en les bases de la convocatòria.
Terminis de Presentació
14/04/2023 00:01:00 - 14/06/2023 23:59:00

Del 14 d'abril al 14 de juny de 2023.

Presentació

-Seu electrònica de l'Ajuntament d'Elx (sede.elche.es)
-Xarxa d'Oficinas Municipales de Atención Ciudadana
-Qualsevol altra forma establida en la Llei 39/2015

Òrgan Gestor

Oficina Municipal de Treamitació d'Ajudes (omta@elche.es)

Termini de resolució

6 mesos a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori


Recursos

Contra l'acord de concessió o de denegació de la subvenció cal interposar potestativament recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut, o ser impugnat directament davant l'òrgan jurisdiccional contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la recepció de la notificació.

Normativa bàsica

- Bases reguladores de la convocatòria d'ajudes individuals per a l'abonament de l'Impost sobre Béns de Naturalesa Urbana.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i la seua normativa de desenvolupament.
-Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Base 28 de les d'Execució del Pressupost vigent publicada en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant del dia 16 de gener de 2023.

Informació Addicional
Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones que siguen subjectes passius d'Impost de Béns immobles de Naturalesa Urbana i reunisquen els següents requisits:
- Ser titular del rebut de l'IBI de l'any 2022 del seu habitatge habitual (excepte en cas de separació o divorci, defunció, ben de guanys o copropietat).
- Estar empadronada en l'habitatge objecte de l'ajuda durant tot l'any 2022 de manera ininterrompuda. La comprovació d'aquest requisit es realitzarà per l'Ajuntament.
- Estar empadronada a Elx en la data d'inici del termini de presentació de sol·licitud. La comprovació d'aquest requisit es realitzarà per l'Ajuntament.
- Haver pagat el rebut de l'IBI de l'habitatge de l'exercici 2022, amb anterioritat al 14 de juny de 2023.
- El valor cadastral de l'habitatge objecte de l'ajuda ha de ser igual o inferior a 70.000,00 €. No existirà limitació de valor cadastral per a aquells habitatges en les quals consten empadronades persones amb dependència i/o grau de discapacitat igual o superior al 33%, o víctimes de violència de gènere reconeguda.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, amb l'Ajuntament d'Elx, i amb la Seguretat Social, així com per reintegrament de subvencions.
- Els ingressos bruts anuals de l'any 2021 (Base imposable general IRPF), de tots els membres de la unitat familiar o de convivència, que el dia 14 d'abril de 2023 estiguen empadronats amb la persona sol·licitant i tingueren complit els 16 anys a data 31 de desembre de 2021 no hagen sigut superiors a la següent escala:
 

 

 

Amb persones dependents, grau de discapacitat major o igual al 65% o víctimes violència gènere

Unitats amb un sol membre

15.960,00

17.640,00

Unitats amb dos membres

18.480,00

20.160,00

Unitats amb tres membres

21.840,00

23.520,00

Unitats amb quatre membres

25.200,00

26.880,00

Unitats amb 5 o més membres

27.720,00

29.400,00


Import
: Fins a un màxim de 165 €

Documentació relacionada
A156 solicitud de ayuda para el abono de gastos inherentes a la vivienda habitual

A156 sol·licitud d'ajuda per a l'abonament despeces inherents a titularitat de l'habitatge habitual

A164 Autorización para recabar datos de la Agencia Tributaria y de la TGSS - Ayuda IBI

A284 Autorización para el pago en cuenta bancaria de otro titular

A416 Autorización cotitulares de vivienda

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb Sistema Clau
Documents a Presentar
Documentación requerida
- A156 Sol·licitud que inclourà l'autorització a l'Ajuntament d'Elx, de tots els membres de la unitat de convivència que tingueren complits 16 anys el dia 31 de desembre de 2021, perquè l'Ajuntament puga recaptar de la AEAT, de la TGSS i de l'INSS. En el cas de no prestar aquesta autorització, s'haurà d'aportar tota la documentació acreditativa de la situació en què es troben cadascun/a dels membres de la unitat de convivència.
- A164 Autorització per a recaptar dades de la AEAT i de la TGSS en el cas que algun membre de la unitat de convivència no ferma l'autorització de la sol·licitud.
- DNI de la persona sol·licitant.
- DNI o NIE de tots els majors de 16 anys pertanyents a la unitat de convivència empadronats el dia 14 d'abril de 2023 amb la persona sol·licitant de l'ajuda, que tingueren complits 16 anys el 31 de desembre de 2021.
- Rebut de l'Impost de Béns immobles de Naturalesa Urbana corresponent a l'exercici 2022, amb l'objectiu de verificar la titularitat de l'habitatge objecte de l'ajuda sol·licitada.
- Document justificatiu del compte bancari a nom de la persona sol·licitant. Llibreta d'estalvi, o qualsevol document expedit per entitat financera on conste el nom de la persona titular. En cas de sol·licitar l'ajuda en compte bancari diferent de la del titular de l'habitatge, haurà d'aportar autorització expressa.
- A284 d'autorització expressa en cas de sol·licitar l'ingrés de l'ajuda en un compte bancari diferent de la del titular de l'explotació.
- En el seu cas, certificat de grau de dependència i/o de grau de discapacitat igual o superior al 33%, emés amb anterioritat al 31/12/2022.
- En cas de violència de gènere, resolució judicial ferma o acreditació administrativa de situació de víctima de violència de gènere.
- En cas de separació o divorci del sol·licitant o de qualsevol membre de la unitat de convivència, haurà d'aportar sentència judicial i/o conveni regulador, de data anterior al 31/12/2022.
- Persones sotmeses a tutela o representació legal, sentència judicial ferma o poder notarial acreditativa d'aquesta representació.
- Una altra documentació complementària que s'estime convenient.
En caso de fallecimiento del titular del recibo del IBI, se aportará la documentación indicada según el caso:
a) Si se ha realizado alteración catastral con posterioridad al fallecimiento:
- Alteració catastral.
b) Si no se ha efectuado alteración catastral:
- Escriptura d'adjudicació d'herència.
- A falta de l'anterior, testament i registre d'últimes voluntats.
c) En el supuesto de sucesión ab-intestato:
- Declaració d'hereus ab-intestato.
- Registre d'últimes voluntats del titular de l'habitatge.
- Escriptura de propietat de l'habitatge.
- Llibre de família del titular de l'habitatge.
En caso de solicitar la ayuda para viviendas con más de una persona propietaria y en la que no todos/as los propietarios/as residan en ella, deberán aportar:
- DNI de tots els propietaris.
- A416 Autorització de cotitulars de l'habitatge.
  • Tramitació Registre Electrònic
    Seleccioni com desitja identificar-se:
    • Amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema Clave
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda i vídeo tutorials de la seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament d'Elx
  • Plaça de Baix, 1, 03203 Elx / Elche
  • 966 658 000
  • sedeelectronica@elche.es
  • http://www.elche.es