ESCastellano CAValencià
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Les meues Dades personals
    • Les meues Anotacions en el registre
    • Els meus Expedients
    • La meua Bústia de notificacions electròniques
    • La meua Signatura de documents electrònics
    • Els meus documents habituals per a gestions
    • Subscripcions a notificacions electròniques
  • Publicacions Oficials
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Oferta pública d'ocupació
    • Reglaments i ordenances municipals
    • Convenios municipales
    • Sessions de la Junta de Govern Local
    • Sessions del Ple
    • Junta de Portaveus
    • Perfil de contractant
  • Tràmits
    • Exempció de la tarifa per a l'accés a l'autobús per a estudiants menors de 26 anys
    • Catàleg de tràmits
    • Certificat de percepció d´ajudes públiques
    • Certificat d'empadronament INDIVIDUAL
    • Certificat d'empadronament COL·LECTIU
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Aportació de documentació a expedients en tràmit
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Suggeriments i reclamacions
    • Incidències en la via pública
    • Oficines d'assistència de registre - RED OMAC
    • Validació de documents
    • Rebuts
    • Autoliquidacions

Ajudes per a l'abonament de despeses inherents a la titularitat de l'habitatge habitual i del Fons Social de l'Aigua

Finalitat
TERMINI FINALITZAT. ANY 2022

Concedir ajuda per a abonar part de l'import abonat l'any 2021 en concepte de despeses inherents a la titularitat de l'habitatge habitual, en aquelles unitats de convivència amb limitats recursos econòmics, amb els límits establits en la present Convocatòria.

Concedir ajuda en la part corresponent de les tarifes d'aigua i clavegueram en les factures emeses per l'empresa Aigües i Sanejament d’Elx pels conceptes esmentats, a persones físiques arrendatàries o propietàries d'habitatges situats en el municipi d'Elx, a través de l'instrument del Fons Social de l'Aigua
Qui ho pot Presentar
Propietaris d'habitatges en cas de despeses d'habitatge inherents a la titularitat de l'habitatge habitual i propietaris o arrendataris en cas del fons social de l'aigua, a més dels seus representants
Terminis de Presentació
01/04/2022 00:00:00 - 10/06/2022 23:59:00
Presentació
Segons el que es disposa pe l'art.16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Òrgan Gestor
Oficina municipal de tramitació d'ajudes
correu electrònic: omta@elche.es
Termini de resolució
6 mesos
Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos
Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la recepció de la notificació de la resolució.
Normativa bàsica
-Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
-Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la seua normativa de desenvolupament.
-Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
-Base 28 de les Bases d'Execució del pressupost vigent
Documentació relacionada
2022 Bases Ayudas a la vivienda y FSA

2022 Bases ajudes a l'habitatge i FSA

A490 (2022 FINALIZADO) Solicitud de ayudas (castellano)

A490 (2022 Finalitzat) Sol.licitud d'ajudes (valencià)

Modelo autorización cotitulares vivienda (A416)

Modelo autorización de representación de terceros (A315)

Modelo autorización pago en cuenta de otro titular (A284)

Modelo autorización recabar datos AEAT, TGSS y del INSS (A164)

Documents a Presentar
Documentación a aportar en todos los casos
A490 Instància de sol.licitut
A490 Instància de sol·licitud d'ajudes per a l'abonament de despeses inherents a la titularitat de l'habitatge habitual i del fons social de l'aigua.
DNI del sol·licitant
DNI o NIE de tots els majors de 16 anys pertanyents a la unitat de convivència.
En cas de dependència o discapacitat superior al 33%, còpia del certificat acreditatiu.
En cas de violència de gènere, resolució judicial ferma.
En cas de separació o divorcie sentència judicial ferma o conveni regulador. Si ja ho va aportar en anys anteriors no és necessari.
Persones sotmeses a tutela o representació legal, sentència judicial ferma o poder notarial acreditativa d'aquesta representació.
Documentación a aportar en ayuda extraordinaria para gastos de la vivienda habitual año 2021
Rebut de l'IBI corresponent a l'exercici 2021.
Rebut de l'Impost de Béns immobles de Naturalesa Urbana corresponent a l'exercici 2021, amb l'objectiu de verificar la titularitat de l'habitatge objecte de l'ajuda sol·licitada
Document justificatiu del compte bancari
Document justificatiu del compte bancari a nom de la persona sol·licitant. Llibreta d'estalvi, o qualsevol document expedit per entitat financera on conste el nom de la persona titular.
En cas de sol·licitar l'ajuda en compte bancari diferent de la del titular de l'habitatge, haurà d'aportar autorització expressa Model A284
En cas de sol·licitar l'ajuda en compte bancari diferent de la del titular de l'habitatge, haurà d'aportar autorització expressa Model A284.
En cas de trobar-se afectat econòmicament per *COVID, vida laboral de tots els membres de la unitat familiar afectats per aquesta situació.
En cas de defunció, documentació del rebut de l'IBI o documentació alternativa en cas de no haver-se realitzat alteració cadastral
En cas de defunció de la persona titular del rebut de l'IBI: si s'ha efectuat l'alteració cadastral amb posterioritat a la defunció, haurà d'aportar còpia d'aquesta. En cas de no haver-se realitzat l'alteració cadastral, la següent documentació per aquest ordre de prioritat: a) Escriptura d'adjudicació d'herència. b) Si no es disposa d'aquesta escriptura, s'haurà d'aportar testament i registre d'últimes voluntats. c) Si no existeix testament, declaració d'hereus, registre d'últimes voluntats, escriptura de l'habitatge i fotocòpia del llibre de familiar.
En cas d'habitatges amb més d'un propietari i en la qual no tots els propietaris residisquen en ella, DNI i autorització expressa. Model A416.
Documentación a aportar en ayudas para ayuda por Fondo Social
Factura o últim rebut d'aigua on conste el número de contracte.
En cas de família nombrosa, títol acreditatiu vigent, informant del nombre de fills que figure en aquest.
En cas de ser pensionista, certificat o documentació que ho acredite.
En cas d'incapacitat permanent en grau de gran invalidesa o invalidesa absoluta, certificat o documentació que ho acredite.
En cas d'aturat de llarga duració, haurà d'aportar el DARDE.
En cas que el sol·licitant no coincidisca amb el titular del contracte d'aigua, qualsevol altre document que acredite la relació d'ús jurídic (escriptura, contracte d'arrendament) entre la persona sol·licitant de l'Ajuda del Fons social de l'Aigua
La solicitud esta fuera de plazo
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda i vídeo tutorials de la seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament d'Elx
  • Plaça de Baix, 1, 03203 Elx / Elche
  • 966 658 000
  • sedeelectronica@elche.es
  • http://www.elche.es